- In September 2015, six months after Muthambi confirmed there would be no encryption, MultiChoice increased its annual payment to the Guptas' controversial ANN7 channel from R50-million to R141-million – at a time when the channel had failed to win a significant slice of DStv's news audience, and whilst the channel received widespread criticism over the quality of its content;

- MultiChoice CEO Imtiaz Patel was once a director of a company with the youngest Gupta brother, Tony, and Zuma's son Duduzane. Patel says his appointment was done without his permission, and CIPC records show that he resigned from the company on the same day he was appointed.

New ANN7 owner Mzwanele Manyi, who took over the station this year in a vendor-financed deal, said: "The so-called Gupta emails have NOT been authenticated. What if all this is part of a larger plot designed to undermine alternative voices as in ANN7?"

The Guptas did not respond to questions but have previously dismissed the #GuptaLeaks as "not authentic".

Pay for Play

MultiChoice has been in the news this week for paying the Guptas R50-million per annum for ANN7.

The pay-TV giant denied signing a "third channel amendment agreement" which would have taken ANN7's annual income from MultiChoice to R150-million, but neglected to disclose the existence of a "fourth channel amendment agreement".

This document was unearthed in-between the more than 200,000 emails that have become known as the #GuptaLeaks.

The agreement was signed by MultiChoice's Glen Marques and Nazeem Howa for Infinity Media Networks, ANN7's holding company, on September 9 2015.

Add comment


Security code
Refresh